Ed van den Heuvel

Zakelijke achtergrond
De klant en klantgerichtheid zijn belangrijke thema’s in de aanpak van Ed (1965). Hij heeft 15 jaar in diverse commerciĆ«le management functies gewerkt om in 2008 zijn eigen commerciĆ«le trainings- en coachingsbedrijf te starten. Hij begeleidt mensen en organisaties bij het vinden van de juiste strategie, visie, propositie, markt en de daarbij behorende klanten. De opdrachtgevers waar hij mee werkt zijn opzoek naar een andere, nieuwe manier om klanten te vinden en te (ver)binden. Dit zijn bedrijven uit zowel het MKB als het corporate segment met interne of externe klanten. Zijn expertise markten zijn; retail, ICT, Mobiele operators en start ups. Kortom, bedrijven met de ambitie om duurzaam te groeien en te veranderen in hun klantbenadering.

Als consultant
Als consultant is Ed gespecialiseerd in Consultative Selling. Hij maakt hierbij gebruik van de regels van het navigeren en deze werkwijze geeft inzicht en antwoorden op de vragen: “Waar sta ik?”, “Waar wil ik heen?” en “Hoe kom ik daar?” Zijn werkwijze kenmerkt zich door een hoog praktijk gehalte. Hij hecht veel waarde aan het verplaatsen van kennis in het hoofd naar kennis uit de handen. Daarom maken coaching on the job, rollenspellen en het inzetten van trainingsacteurs een belangrijk onderdeel uit van zijn werkwijze.

Thuis
Ed is getrouwd en heeft 3 kinderen en naast sporten en koken zoekt hij op Spotify regelmatig naar onbekend muziektalent.

Programma’s
Contacten uitbouwen, Versnellen, Verkopen 3.0.