Strategie aanpassen

Verkopen 3.0

In onze visie staat niet de verkoper en zijn product of oplossing centraal maar de klant en zijn wereld. Wij geloven in een salesstrategie waarin de (onbewuste) beleving van de klant centraal staat. Dat is voor ons verkopen 3.0.

Ontwikkel een strategie die een sterke mentale impact heeft op de klant. Vanuit dit perspectief is bijvoorbeeld de Customer Journey een zeer effectief instrument om de eigen organisatie direct te activeren door ze vanuit klantbeleving te leren denken en werken. Hierdoor ontstaat een bovengemiddelde motivatie om klantbediening daadwerkelijk te verbeteren! En dat heeft direct resultaat op de sales.

Het nieuwe verkopen anticipeert dus op de mogelijke ontwikkelingen op het speelveld van een klant nog voor dat een klant zichzelf daar bewust van is. Dit vraagt om een andere, meer confronterende, manier van verkopen.

“De ontwikkelingen in verkopen gaan sneller dan u denkt”

Programma’s

In de het programma komen de volgende elementen aan bod:

  • Van Unique Selling Points naar Unique Buying Reasons
  • Van stroomlijnen van verkoopproces naar stroomlijnen koopproces
  • Customer journey

Resultaten

  • Een betere concurrentie positie van de sales force
  • Meer regie en controle over complexe verkooptrajecten
  • Een toekomstvaste en duurzame manier van verkopen

Contact
Als je meer wilt weten over het programma dan kun jecontact opnemen met Roeland Weebers via rweebers@pawlik.nl of 06-53154961.