Klanten strategisch ontwikkelen

Contacten uitbouwen
Je belangrijkste klanten zijn je bestaande klanten.Toch gaat veel aandacht vaak naar het vinden van nieuwe klanten (klant worden) en het behouden van klanten die niet tevreden zijn (klant blijven). Terwijl het efficiënter is je bestaande klanten weer eens onder de loep te nemen.

“Een klant terug winnen kost 10x meer inspanning dan een klant behouden”

Kortom; laten we ons richten op “Klant Zijn”

Wat doe je bijvoorbeeld met klanten die al jaren een gewaardeerde relatie zijn maar niet groeien?

Misschien is het dan tijd om jezelf een aantal vragen te stellen. Hoe goed ken jij deze klant echt? Hoe goed ken je de markt waarin deze klant opereert? Investeer je wel genoeg tijd in deze relatie? Relatiemanagement is het opbouwen, verdiepen en verstevigen van langdurige en waarde creërende relaties. Maar hoe doe je dat eigenlijk? Wanneer wordt een klant loyaal? Door gebruik te maken van technieken als up- en cross selling kun je de klant optimaal bedienen en blijf jij de spil in het web. Maar de sleutel tot een relatie met je klant is jezelf in staat stellen tot goed luisteren en het stellen van de juiste vragen.
In het programma komen de volgende elementen aan bod:

  • Hoe verstevig ik de relatie met mijn klant?
  • Hoe haal ik meer rendement uit bestaande relaties?
  • Hoe creëer ik klantloyaliteit?
  • Wat is cross selling/up selling en hoe pas ik dat toe op mijn klanten?
  • Verkopen voor niet-verkopers

Contact
Als je meer wilt weten over het programma dan kun je uiteraard contact opnemen met Roeland Weebers via rweebers@pawlik.nl of 06-53154961.