Nieuwe klanten werven

Het eerste contact

De angst voor een afwijzing is de grootste barrière in het werven van nieuwe klanten. Van meest ervaren rot tot beginnende verkoper, de meesten vinden het eerste contact psychologisch nog steeds het meest lastige moment. Vandaar dat velen erg goed zijn in het vermijden van het eerste contact. Maar juist het eerste contact kunnen leggen is de beste basis voor het werven van nieuwe klanten.

“De eerste 30 seconden zijn bepalend voor een goed verloop van een verkoopgesprek”

Hoe doen wij dat?

  • Focus, focus, focus en een zeer goede voorbereiding
  • Scenario schrijven voor effectieve telefonische contacten
  • Analyseren van de potentiële klant, alles willen weten
  • Sales board (aanvalsplan) maken van de te bezoeken potentiële klant
  • De eerste 10 minuten van het sales gesprek doornemen en doornemen en doornemen.
  • Oefenen, oefenen en oefenen.
  • Onbewust bekwaam de eerste stappen zetten naar een effectieve, slagvaardige en succesvolle eerste stap in de sales cycle

 

De onderwerpen

  • Acquisitie in het algemeen; hoe kom je van intentie naar handelen
  • Voorbereiding op het eerste contact aan de telefoon
  • Succesvol bellen
  • Voorbereiden op het eerste bezoek m.b.v. het sales board
  • Het eerste bezoek
  • Afhechting van een eerste bezoek
  • Closing

Resultaat

  • Verhogen van conversie: van 1 op 10 naar 3 op 5
  • Overwinnen van de NEE; om kunnen gaan met de psychologie van de afwijzing

 

Contact
Als je meer wilt weten over het  programma – 1e contact  dan kun je contact opnemen met Roeland Weebers via rweebers@pawlik.nl of 06-54688840