Accountancy 3.0: Masterclass “De Druk Groeit”

 Accountancy 3.0

strategie-opzioni-binarie

Ondernemen: Strategie & Continuïteit Een visie en de juiste strategie zijn nodig om op de veranderingen in te spelen en succesvol en comfortabel te bewegen in de nieuwe realiteit van de accountancy. Hiermee verandert de rol voor medewerkers en het management en zal het kantoor klantgerichter te werk moeten gaan. Dit biedt nieuwe kansen in de dienstverlening.

De accountant van de toekomst is die accountant die ook ondernemerschap tentoonspreidt. Een ondernemende accountant wacht niet af,  kijkt verder dan zijn lopende zaken en zoekt mogelijkheden om op marktveranderingen een ondernemend antwoord te vinden. Uit onderzoek blijkt dat hiervoor eigenschappen en competenties nodig zijn als risicobereidheid, signaleringsvermogen, creativiteit en geldingsdrang. In deze workshop gaan we met u aan de slag hoe deze en andere competenties ontwikkeld kunnen worden.

 

38674648-klanttevredenheid-concept-op-blackboard

Klanttevredenheid: van dossier naar klantgestuurd 

Heeft u weleens nagedacht over uw aanbod. Wat verkoop u eigenlijk? Nog belangrijker, wie zijn uw klanten? Het draait tegenwoordig om de gunst van de klant. Waarom is het rustig bij de kassa terwijl de winkel vol lijkt te staan? Dit houdt geen ondernemer lang vol.

U hield zich wellicht tot voor kort nog niet bezig met bovenstaande vraagstukken? U heeft immers wel andere zaken aan uw hoofd. Er moet een kantoor gerund worden en dagelijks wordt u uitgedaagd om bij te blijven in de stroom van nieuwe wet- en regelgeving.  Om nog maar te zwijgen van alle jurisprudentie die op u af komt.

De kennis professional van nu kent zijn markt en durft te kiezen.  Deze workshop bereidt u voor op een toekomst waarin niet de dossiers maar de klanten de maat van alle dingen zijn. Kom meer te weten over de Customer Journey als tool voor analyse en diagnose van uw huidige organisatie. En hoe u de resultaten van een Customer Journey kunt gebruiken in strategie en implementatie.

 

Depositphotos_26990943_original

Ontwikkeling eigen mensen: tegengaan van hardnekkige gewoonten die verandering ondermijnen 

In elke sector geldt de toegevoegde waarde van de organisatie zijn de mensen. Heb oog voor sterkten en zwakten van je medewerkers en kijk naar wat hen drijft. In deze workshop gaan we onder andere op zoek naar die gedragingen binnen de accountancy die een succesvolle transformatie en daarmee overlevingskans in de weg staan. Wil en motivatie lijken vaak kortstondig en worden links en rechts ingehaald door ingesleten dagelijkse gewoonten.

Succesvolle transformatie vraagt om scherp in de spiegel te durven kijken en een strategie om de waan van de dag voor te blijven.
Onderwerpen:
•    Ken je mensen
•    Triggers die leiden tot ineffectieve gedragspatronen
•    Barrières die transformatie in de weg staan
•    Een leerklimaat als basis voor verandering.

 

Profielen 

 Henk-Jan van Hees

Henk-Jan is een ondernemer in hart en nieren. Begon zijn carrière bij Canon Europa in een marketing functie en werd daarna door Canon uitgekozen om als eerste ‘niet-japanner’ een traineeship te volgen in Japan. Maakte daarna een tussenstop om zijn MBA te halen en kreeg de smaak van het ondernemerschap te pakken. Stond aan de basis van (internationale) ondernemingen in de marketing- en communicatiesector. Hij bouwde deze ondernemingen uit, waarna deze werden verkocht aan een grotere partij. Vaak vervulde Henk-Jan daarna nog een functie in de directie van de overnemende partij.

De laatste 7 jaar werkt Henk-Jan als adviseur op het snijvlak van strategie en implementatie. Mensen in beweging krijgen om zo de gewenste doelen te bereiken is Henk-Jans grootste drijfveer. Belangrijk voor Henk-Jan is dat dit proces altijd start met de keuze voor de juiste strategie.

Henk-Jan is vader van vier zoons en combineert werk en privé met een grote wens om een keer de triatlon in Kona te voltooien.

 

Roeland

Roeland Weebers 

Roeland wordt gedreven door de wil om mensen en organisaties succesvol te maken in hun zoektocht naar eigenwaarde, authenticiteit en vertrouwen. Alleen dan zijn mensen in staat grootste zaken te realiseren. Een leidraad hierbij is om de wereld van de ander groter maken. Met name organisaties en individuen bewust maken van hun mogelijkheden in plaats van de onmogelijkheden, die altijd in het hoofd rondzwermen.

Roeland kan daarbij bogen op een gedegen kennis die begon met de studie geschiedenis, daarna werkzaam bij IBM in de verkoop van hard en software. In 1994 startte Roeland als trainer/adviseur bij Krauthammer International en vervolgens begon zijn carrière als zelfstandig trainer. Roeland heeft nu meer dan 15 jaar ervaring als trainer en coach op verschillende niveaus en in verschillende branches.

Roeland is een fanatiek beoefenaar van sport en betrokken bij sport op vele diverse terreinen. Als droom heeft hij om nog eens als mental coach aan de slag te kunnen met topsporter.

 

Gert van den Anker

Gert van den Anker 

De passie van Gert is ontwikkelen van mensen en organisaties. Vanuit de hogere klantvraag samen een oplossing bedenken die echt werkt. Structuur is hierbij rand voorwaardelijk maar binnen het gedefinieerde speelveld is er volop ruimte voor creativiteit. Vanuit visie en strategie zoeken naar een passende oplossing van, voor en met de mensen/organisatie.

Na een boeiende carrière als zakelijk bankier bij twee grootbanken is Gert in 2008 gestart als zelfstandig ondernemer. Ontwikkelaar, visiemaker, verandermanager, directie adviseur, storyteller, persoonlijke coach en projectleider zijn rollen die hij met veel succes heeft uitgeoefend.

Het afgelopen jaar heeft hij een visie op leren ontwikkeld en beproefd voor het bedrijfsleven. Uiteraard wil Gert zelf een leven lang leren. De afwisseling tussen inhoudelijk groei, kennis, kunde en vaardigheden, en groei als mens vind hij hierbij belangrijk.

Gert is getrouwd met Maaike die zelfstandig loopbaan- en lifecoach is en samen hebben ze een zoon, twee dochters en een hond. Tennis is zijn sport en zeilen zijn passie. Hij droomt van een eigen zeilboot met zijn gezin als bemanning.

 

JeroenJeroen de Jong 

Jeroen gelooft enorm in de potentie van mensen. Het kan altijd beter en anders! Daarom is het zo belangrijk voor organisaties om te kijken naar wat ze in huis hebben en individuele talenten, energie, ervaring en kennis ten volle te benutten. Dit is niet alleen goed voor het bedrijf maar ook voor de werknemers.

In een wereld die onderhevig is aan een enorme versnelling van innovaties maakt mindset en flexibiliteit het verschil. Verschil in de mate waarin je je als organisatie succesvol aanpast aan de nieuwe eisen en kansen van de markt. Jeroen heeft een grootse drive om binnen organisaties een beweging te creëren die laat zien dat het anders en vaak beter kan. Perceptie speelt daarin een grote rol, empathize to be excellent!

Jeroen heeft in zijn 10 jarige carriere bij ING gewerkt aan de implementatie van strategische projecten zoals de inrichting van centraal performance management, de ontwikkelen van synergie tussen de verschillende labels, en als area manager voor de buitendienst van het verzekeringsbedrijf. In 2011 heeft hij zijn eigen interim- & trainingspraktijk opgezet, waarin hij zijn expertise op het snijvlak van verandermanagement combineert met de commerciële ontwikkeling van individuen.

Jeroen is continu op zoek naar mogelijkheden om zijn omgeving te stimuleren en motiveren. Zo ook thuis, waar hij zijn drie kinderen enthousiasmeert en aanmoedigt bij het neerzetten van sportieve prestaties. Na de Mont Ventoux in 2015 staat er nog een heel aantal cols op zijn lijstje.